FAQ Groentesnijmachines
Hieronder vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over groentesnijmachines van Brunner-Anliker:
Mijn Anliker-groentesnijmachine doet het niet:
Controleer of de stekker defect is door een ander apparaat op het stopcontact aan te sluiten. Controleer de microzekering. De zekering beschermt de circuitversterker tegen eventuele spanningspieken of ernstige schommelingen. Deze zekering bevindt zich onder de machine naast de kabeluitgang. Werkt de machine nog steeds niet? Neem dan contact op met Groba Food Equipment.
Verstopping:
Er gaat niets in en er komt niets uit de machine. Schakel de groentesnijmachine uit en demonteer en reinig de invoer-opening en de snijschijf.
Het deksel van de invoer sluit niet meer:
Bij PG- en BR-snijschijven kan het gebeuren dat het deksel van de machine niet meer sluit omdat de stoter/pen recht onder de aandrijving op de schijf is geplaatst. Open het deksel van de invoer en draai de schijf licht om de deksel te kunnen sluiten.
Ik kan het snijmes van blokrooster W niet verwijderen:
De bajonetsluiting is niet goed ontgrendeld. Draai het blokmes voorzichtig naar links door op de achterzijde te drukken en houd het vast. Hiermee ontgrendelt u de bajonetsluiting en kunt u beide delen gelijktijdig van onderen uit de machine verwijderen.
Het BR-snijblad snijdt alleen maar reepjes:
Als het BR-snijblad alleen maar reepjes snijdt, controleer dan of de roterende invoermond is gevuld en dat de roterende draaidoordrukker is geplaatst. Deze stappen kunnen niet worden uitgevoerd bij de grotere, niervormige vulopening.
De snijkwaliteit (oppervlaktestructuur) neemt af:
Als de snijkwaliteit afneemt, dient u de respectievelijke schijf te vervangen. Als u tijdens het snijden stevige druk op de draaidoordrukker moet zetten, dan zijn de schijven waarschijnlijk bot en aan vervanging toe. Neem telefonisch contact op met Groba Food Equipment of bestel de schijven in onze webshop.
Het blokrooster zit vast:
Probeer de bajonetsluiting te openen door zacht met een rubberhamer tegen de achterzijde te tikken (naar links).
Het snijblad raakt de snijkop:
De aandrijfas is vuil, het snijblad is verkeerd geplaatst of de uitwerpschijf is niet geplaatst.
De snijbalk is afgebroken:
De snijbalken kunnen afbreken als ze bot zijn of hard door een voorwerp zijn geraakt. BELANGRIJK: is de snijbalk of het opstaand mesje afgebroken? Zorg dan dat u dit onderdeel terugvindt. Dit scherpe voorwerp kan ernstig letsel bij uw klanten/gasten veroorzaken.
Ik krijg de machine niet uitgezet:
De condensator is defect. Neem contact op met Groba Food Equipment.
De machine maakt een brommend geluid en werkt niet goed:
De condensator is defect. Neem contact op met Groba Food Equipment.
De uitwerpplaat zit vast:
Reinig de uitwerpplaat met zeep.
Reinigen van de blokroosters:
Na gebruik zitten de vierkante tussenruimtes van de blokroosters vol met restanten groente of fruit. Wij bevelen de volgende procedure aan om deze restanten te verwijderen. Zachte restanten in het blokrooster zoals tomaat, paprika, peer, kiwi, banaan, mango, avocado etc., zijn eenvoudig aan de onderzijde van het rooster te verwijderen met een borstel en schoon water. Harde restanten in het blokrooster: zet het blokrooster gedurende 10 minuten in een combi-stoomoven op 90°C, zodat de restanten worden gekookt. Deze kunnen daarna met een borstel (onder een lopende kraan) worden verwijderd.